Blog Louis Smit

  • Over business consultancy, marketing, coaching van bedrijven, ontwikkelingssamenwerking, reizen, kunst, literatuur, media en andere dingen die communiceren

Online marketing in een week

“Online Marketing Expert In Een Week”. Als het zo gemakkelijk was.... Maar dit boek over digitale marketing geeft wel uitstekende adviezen over hoe je de onderdelen daarvan snel kunt toepassen.

De auteur, Jeroen Bertrams (1974), werkte als strategisch marketingadviseur en bracht als internetondernemer drie sites naar de tophonderd in Nederland. Sinds 2005 is hij zelfstandig adviseur voor online marketing. Hij schreef zeven boeken over zijn vak.

Het boek onthoudt zich van filosofische bespiegelingen over digitale marketing en toont wat bedrijven en individuen nu nodig hebben om goed mee te kunnen komen en hoe je dat in de praktijk brengt. Dat is het sterke punt. Naast bekende sociale media als Facebook en twitter komen ook zaken als Gamification en Crowdfunding aan bod.

Het boek, dat 16 euro kost, is nuttig voor marketeers, communicatiemensen en (web)redacteuren. Maar managers van bedrijven en zzp-ers kunnen er ook veel aan hebben.